Entegre Yönetim Sistemi

KALİTE POLİTİKASI

Tarım Kredi Teknoloji, çevreye duyarlı, iş sağlığı ve güvenliğine önem veren anlayış çerçevesinde; insan kaynağına ve teknolojiye yatırım yaparak sektöründe öncülük ve liderlik hedefi ile yasal şartlar doğrultusunda, üst yönetim desteği ile ISO 9001:2015 standardı gereği kalite politikamız;

  • Yönetim sistemlerini tüm çalışanların katılımı ile sürekli geliştirilmesi,
  • Sunmuş olduğu hizmetlerin gizlilik, bütünlük ve erişilebilirlik ilkeleri çerçevesinde sürekliliğinin sağlanması,
  • Hizmet yönetim sisteminin koordineli olarak gerçekleştirilmesi ve işletilmesi,
  • Sunmuş olduğu hizmetleri, tecrübelerimizin kattığı bilinç ve günün şartlarına en uygun teknolojileri kullanarak zamanında ve doğru gerçekleştirilmesi ile müşteri memnuniyetini artırılması,
  • Müşterinin ihtiyaç ve beklentilerini en üst seviyede karşılayan bir anlayış içinde güvenilir bir firma olmanın sağlanması,
  • Uygulanabilir şartların yerine getirilmesi ve çalışan ile tedarikçiler ile birlikte etkin karar verme mekanizmasının sağlanması,
  • Hizmette mükemmelliğin arttırılması,
  • Türkiye’nin önde gelen bilişim şirketlerinden biri olma yolunda çalışılması,
  • Çözüm üreten, işini sahiplenen, bilgisini paylaşan, takım çalışmasını bilen ve katılan, kendisini sürekli geliştiren çalışanlarımızla fark yaratılması,
  • Teknolojiye yatırım yaparak müşteri ve çalışanın memnuniyetini arttırmayı ve hedeflenen sonuçlara ulaşılması,
  • Sosyal sorumluluk bilinci ile hareket ederek eğitim, spor, kültür ve insanı yardım bilincini benimseyip kurumun imajını ve itibarını en üst düzeyde tutulması,
  • Süreç ve yönetimde sistem yaklaşımı ile, maksimum iletişim ve verimliliğin sağlanması,
  • Tüm iş süreçlerimizde hedeflenen sonuçların, etkinliğinin ve verimliliğinin ölçülmesi,

için yönetim olarak kalite yönetim sisteminin sürekliliğini sağlamayı taahhüt ederiz.
 

İŞ SÜREKLİLİĞİ POLİTİKASI

Tarım Kredi Teknoloji, çevreye duyarlı, iş sağlığı ve güvenliğine önem veren anlayış çerçevesinde; insan kaynağına ve teknolojiye yatırım yaparak sektöründe öncülük ve liderlik hedefi ile yasal şartlar doğrultusunda, üst yönetim desteği ile ISO 22301 standardı gereği iş sürekliliği politikamız;;

  • Afet veya herhangi bir acil durum gibi kendi kontrolü dışında gerçekleşen olaylarda; eğitimleri, iş sürekliliği planlarını, sürekli hazır tutarak ve iyileştirerek öncelikle can güvenliğini sağlamayı, daha sonra da verdiği tüm hizmet ve faaliyetlerden etkilenmemeyi veya daha önce yapılan çalışmalar çerçevesinde öngörülen en az şekilde etkilenmenin sağlanması,
  • Planlarımızın acil durumlarda çalıştığından emin olmak için, kanuni yükümlülüklerimizi, politikalarımızı ve müşteri beklentilerimizi de göz önüne alarak tatbikatlar yapılması,
  • Olaylardan çıkarılacak dersler ve yapılacak analizler ile bir sonraki olaya daha da hazır olarak hizmet kesintimizi bir öncekinden daha da aza indirgenmesi,
  • Kurum itibarını korumayı, sektörde öncü ve müşterisinin daha da güvendiği bir şirket yolunda gerekli çalışmaların yapılması,

için yönetim olarak iş sürekliliği yönetim sisteminin sürekliliğini sağlamayı taahhüt ederiz.
 

BİLGİ GÜVENLİĞİ POLİTİKASI

Tarım Kredi Teknoloji, çevreye duyarlı, iş sağlığı ve güvenliğine önem veren anlayış çerçevesinde; insan kaynağına ve teknolojiye yatırım yaparak sektöründe öncülük ve liderlik hedefi ile yasal şartlar doğrultusunda, üst yönetim desteği ile ISO 27001:2017 standardı gereği bilgi güvenliği politikamız;

  • Sahip olduğu bilgi ve bilgi sistemlerini gizlilik, bütünlük, erişebilirlik ilkelerine sadık kalarak sürekli korumayı ve iyileştirilmesi,
  • ISO 27001 standardının gerekliliklerini yerine getirilmesi,
  • Bilgi güvenliği ile ilgili tüm yasal mevzuata uyum sağlanması
  • Bilgi ve bilgiye erişim varlıklarına yönelik riskleri tespit etmek ve sistematik bir şekilde riskleri yönetilmesi,
  • Kendisine ait olan bilginin kaybolmasından ortaya çıkabilecek zararların risklerini önceden belirlemeyi ve bunları karşı önlem alınması,
  • Çalışanlarına eğitimler vererek farkındalıklarını sürekli arttırılması,
  • Bilginin ve sistemlerinin korunması için gerekli fiziksel ortamın temin edilmesi,

için yönetim olarak bilgi güvenliği yönetim sisteminin sürekliliğini sağlamayı taahhüt ederiz.
 

BİLGİ TEKNOLOJİLERİ HİZMET YÖNETİMİ POLİTİKASI

TK Teknoloji A.Ş. sunmakta olduğu teknolojik hizmetlerin önem ve kritikliğinin farkında olup, bu hizmetleri yasal gereklilikleri ve paydaş beklentilerini de dikkate alarak dünya çapında kabul görmüş olan ISO 20000 Hizmet Yönetim Sistemi standardına göre işletmekte ve yönetmektedir.

  • TK Teknoloji A.Ş. Hizmet Yönetimi Sistemi aşağıdaki hedefleri gerçekleştirecek şekilde işletilir;
  • Hizmet sözleşmeleri ile taahhüt edilen hizmetlerin paydaş beklentilerini karşıladığının ve paydaş memnuniyetini sağlandığının garanti altına alınması,
  • Hizmet kalitesini hizmet seviyesi anlaşmaları ile garanti altına alarak olası boşlukların ve / veya eksikliklerin tespiti, analizi, raporlanması ve bunları düzeltmek için gerekli önlemlerin belirlenip hayata geçirilmesi,
  • BT hizmet sürekliliğinin sağlanması, süreklilik ile ilişkili risklerin tespiti ve azaltılması,
  • Mevcut ve geliştirme aşamasında bulunan hizmetlerin iyileştirilmesi için resmi bir çerçeve oluşturarak hizmet yönetimi ve destek süreçlerinin verimliliğinin arttırılması,
  • TK Teknoloji A.Ş. Hizmet Yönetimi fonksiyonlarının ve kaynaklarının verimli kullanılması, Hizmet Yönetimi sorumluluklarının belirlenmesi,
  • TK Teknoloji A.Ş.’nin bilgi güvenliği yönetim sistemi, iş sürekliliği yönetim sistemi politikaları ile uyumunun sağlanması,
  • Hizmet Yönetiminin önemi hakkında TK Teknoloji A.Ş. personelinin bilinçlendirilmesi, eğitim ve motivasyonun sağlanması,
  • BT Maliyetlerinin paydaşlara, doğru ve verimli dağıtımının sağlanması,
  • Değişen teknolojilere göre hizmet yönetimi adaptasyonunun sağlanması.
  • Bu hedefleri gerçekleştirebilmek amacıyla TK Teknoloji A.Ş. Hizmet Yönetim Sistemini aşağıdaki unsurları göze alarak işletmektedir;
  • Hizmet alan taraflardan gelen sorun ve talep bildirimleri kayıt altına alınır, kategorize edilir, önceliklendirilir, gerektiği takdirde ilgili ekibe eskale edilir, çözümlenir ve hizmet alan tarafın çözümü uygun bulmaması durumunda yeniden açılır.
  • Hizmet Yönetimi riskleri belirlenir, değerlendirilir ve uygun yöntemler ile kontrol altına alınır.
  • Etkin Hizmet Yönetimi için gerekli kaynakların erişilebilir ve kullanılabilir olması garanti edilir.
  • Hizmet Kataloğu Yönetimi süreci işletilerek sunulan hizmetlerin güncel, erişilebilir ve kolayca anlaşılabilir olması sağlanır.
  • Konfigürasyon Yönetimi ile Kritik Hizmet bileşenleri kayıt altında tutulur, değişiklikleri ilgili süreçler ile kontrollü bir şekilde gerçekleştirilir.
  • Hizmet sunulan paydaşlardan gelen geri bildirimler hizmet ve süreçlerimizi iyileştirmek adına dikkate alınır.
  • Hizmet sunumuna etki eden tedarikçilerin katkıları, etkin bir Tedarikçi Yönetim süreci ile garanti altına alınır.
  • Sunulan hizmetlere dair insan, teknik, bilgi ve finansal kaynakların kapasiteleri paydaş taleplerini karşılayacak şekilde planlanır ve yönetilir.
  • Hizmetler ve hizmet bileşenlerine yapılan tüm müdahaleler Değişiklik Yönetimi süreci ile kayıtlı ve kontrollü gerçekleştirilir. Müdahalelerde oluşabilecek tüm kesinti ve olumsuz etkilerden kaçınılır.
  • Taahhüt edilen hizmet seviyeleri ile uyumun sağlanması adına paydaşlardan ve tedarikçilerden gelen olaylar ve problemler, ilgili süreçler yardımıyla efektif ve hızlı bir şekilde çözümlenir.
  • Sunulan hizmetlerin her zaman erişilebilir ve kullanılabilir olması adına Erişilebilirlik Yönetimi süreci ile gerekli tasarım, izleme ve kontrol faaliyetleri yürütülür.
  • TK Teknoloji A.Ş. üst yönetiminin desteği ile Hizmet Yönetim Sistemindeki tüm süreçlerin ölçüm kriterleri belirlenerek devamlı ölçüm sağlanır. Ölçüm sonuçları üst yönetime raporlanır ve sonuçlar değerlendirilir, iyileştirme noktaları belirlenerek gerekli aksiyonlar alınır.
  • TK Teknoloji A.Ş. Hizmet Yönetimi Sisteminde sürekli iyileşme fırsatlarını belirleyip kayıt altına alır ve değerlendirir.
  • TK Teknoloji A.Ş., teknolojik ekipman ve ürünleri, talep edilen Hizmet Yönetim Sistemi standartlarının uygulanabilir gereklilikleri karşılamaya yönelik, ulusal ve/veya uluslararası standartlara göre planlama, uygulama, sistematik olarak kontrol etme ve geliştirme işlemlerini gerçekleştirir.
  • Bilgi işlem hizmetlerine yönelik acil durum değişikliklerinin onaylanmasını ve uygulanmasını kontrol altında tutmak için yönetim olarak yöntemlerin belirlenmesi ve uygulanması,

için yönetim olarak bilgi teknolojileri yönetim sisteminin sürekliliğini sağlamayı taahhüt ederiz.
 

ÇEVRE POLİTİKASI

Tarım Kredi Teknoloji, çevreye duyarlı, iş sağlığı ve güvenliğine önem veren anlayış çerçevesinde; insan kaynağına ve teknolojiye yatırım yaparak sektöründe öncülük ve liderlik hedefi ile yasal şartlar doğrultusunda, üst yönetim desteği ile ISO 14001:2015 standardı gereği çevre politikamız;

  • Çevre kirlenmesine etki eden şirket içi ve dışı etkenleri en aza indirerek çevrenin korunmasının sağlanması,
  • Kaynakları etkin ve akılcı bir şekilde kullanılması,
  • Geri dönüşüm teknolojisinin uygulanması,
  • Şirket içinde ve dışında çevre ile ilgili eğitim ve bilinçlendirme faaliyetleri organize etmek, bu tür faaliyetlere destek verilmesi,
  • Sürekli iyileştirme ve gelişmenin sağlanması,
  • Mevcut yasalardan doğan yükümlülüklerini yerine getirilmesi,
  • Uygunluk yükümlülüklerini yerine getirilmesi,
  • Çevre performansının arttırılması için çevre yönetim sistemini sürekli iyileştirilmesi,
  • Bütün faaliyet sahalarında çevre bilincini sistematik ve düzenli bir şekilde sağlamak üzere çevre yönetim sisteminin benimsenmesi ve gereklerinin yerine getirilmesi,

için yönetim olarak çevre yönetim sisteminin sürekliliğini sağlamayı taahhüt ederiz.
 

İŞ SAĞLIĞI GÜVENLİĞİ POLİTİKASI

Tarım Kredi Teknoloji, çevreye duyarlı, iş sağlığı ve güvenliğine önem veren anlayış çerçevesinde; insan kaynağına ve teknolojiye yatırım yaparak sektöründe öncülük ve liderlik hedefi ile yasal şartlar doğrultusunda, üst yönetim desteği ile ISO 45001:2018 standardı gereği iş sağlığı güvenliği politikamız;

  • Çalışanlarının iş sağlığı ve güvenliğini sağlamak için gerekli araç ve gereçlerin noksansız olarak bulundurulması,
  • Çalışanların yaptıkları işlerde iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin kurallara riayet etmelerinin takip ve ve kontrol edilmesi,
  • Yürürlükte bulunan ulusal ve uluslararası tüm İş Sağlığı ve Güvenliği mevzuatına (kanun, tüzük ve yönetmeliklere) ve şartnamelere uyulması,
  • Tüm faaliyetlerimizde, İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sisteminin uygulanması, devam ettirilmesi ve bütün çalışanlara duyurulmasının sağlanması,
  • Faaliyetler sırasında kaza olma olasılığını kaynağında önleyerek kazaları en aza indirilmesi ve meslek hastalığı oluşmaması yönünde çaba gösterilmesi,
  • Kurulan sistemin ve alınan önlemlerin kalıcılığını, korunmasını ve sürekliliğini temin edilmesi,
  • Sistemin yeterli ve etkin biçimde uygulanmasını sağlamak amacıyla, iç tetkikler ile performans ölçümü yapılması ve üst yönetimce gözden geçirilmesi,
  • Politikamız doğrultusunda çalışanlarımız ile hedeflerimize ulaşmak için gerekli tüm eğitimleri verilmesi, uygun çalışma ortamını sağlanması ve bunun teknoloji ile desteklenmesi,
  • “Hiçbir iş çalışanların can güvenliğini ve sağlığını tehlikeye sokacak kadar acil ve önemli değildir.” düşüncesiyle hareket edilmesi,

için yönetim olarak iş sağlığı ve güvenliği yönetim sisteminin sürekliliğini sağlamayı taahhüt ederiz.
 

MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ POLİTİKASI

Tarım Kredi Teknoloji, çevreye duyarlı, iş sağlığı ve güvenliğine önem veren anlayış çerçevesinde; insan kaynağına ve teknolojiye yatırım yaparak sektöründe öncülük ve liderlik hedefi ile yasal şartlar doğrultusunda, üst yönetim desteği ile ISO 10002:2018 standardı gereği müşteri memnuniyeti politikamız;

  • Müşteri odaklı yaklaşım ile gelen talep ve şikayetleri en kısa sürede ve gizlilik ilkesi çerçevesinde, şeffaf, anlaşılır, objektif, etkin ve verimli bir şekilde ele alınması,
  • Aynı şikâyetin tekrar oluşmaması için gerekli düzeltici ve iyileştirici faaliyetleri gerçekleştirilmesi,
  • Müşterilerimize en doğru yöntemlerle ve “0” hata ile hizmet sunarak % 100 müşteri memnuniyetinin sağlanması,
  • Kendimizi müşterinin yerine koyarak, empatik yaklaşım ile hizmetlerimizin sürdürülmesi,
  • Teknolojiyi yakından takip ederek müşteri ihtiyaçlarına yenilikçi çözümler getirilmesi,
  • Müşterilerimize sunulan hizmetlerde en hızlı reaksiyon süresine ulaşmanın sağlanması,
  • Tüm faaliyetlerimizde, Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sisteminin uygulanması, devam ettirilmesi ve bütün çalışanlara duyurulmasının sağlanması,
  • Kurulan sistemin ve alınan önlemlerin kalıcılığını, korunmasını ve sürekliliğinin temin edilmesi,
  • Sistemin yeterli ve etkin biçimde uygulanmasını sağlamak amacıyla, iç tetkikler ile performans ölçümü yapmak ve üst yönetimce gözden geçirilmesi,
  • Politikamız doğrultusunda çalışanlarımız ile hedeflerimize ulaşmak için gerekli tüm eğitimleri vermek, uygun çalışma ortamını sağlanması ve bunun teknoloji ile desteklenmesi,

için yönetim olarak müşteri memnuniyeti yönetim sisteminin sürekliliğini sağlamayı taahhüt ederiz.

Uçtan Uca